Trots om te mogen melden dat we aan de slag mogen met een nieuwe uitdaging. En wel bij MediaMonks. In juli 2018 werden zij overgenomen door mediagoeroe Sir Martin Sorrell. Na zijn vertrek bij WPP heeft hij in no time zijn bedrijf S4 Capital opgebouwd en een van zijn eerste daden was om MediaMonks over te nemen voor het luttele bedrag van 300 miljoen euro. MediaMonks is van oudsher een creatief en productiebedrijf wat wereldwijd veel naam en faam heeft opgebouwd. Ze werken al jaren voor mooie merken als Netflix, Uber en Weber. Zowel op nationaal en internationaal niveau zijn zij snel gegroeid. Met de komst van S4 Capital nemen zij een nieuwe stap in hun ontwikkeling en gaan ze ook aan de slag met digitale media inkoop. Het doel is om een one stop shop te worden voor klanten.
En daarvoor hebben zij ons benaderd om dit op poten te zetten.
Wat gaan we doen bij MediaMonks?
De uitdaging is om op korte termijn een digitaal mediateam op te zetten. Dit team zal bestaan uit programmatic display en video specialisten, search specialisten en social media specialisten. Dit om zoveel mogelijk complete campagnes voor klanten op te kunnen pakken en uit te kunnen voeren. Daarbij zal mediastrategie ook een belangrijke rol gaan spelen. Voor zowel nationale als internationale campagnes zal dit worden uitgerold.