Livera wil de komende maanden een lokale marketingcommunicatiestrategie ontwikkelen voor haar eigen winkels. Livera heeft in Nederland meer dan 100 winkels, maar slechts 3 zijn hun eigen winkels. Voor deze eigen winkels ligt er een grote uitdaging om weer meer vrouwen en met name jonge vrouwen naar de winkels te trekken. De winkels waar het om gaat liggen in verschillende plaatsen, te weten Oud-Beijerland, Barneveld en Groningen. Voor al deze vestigingen ligt er de wens om het aantal bezoekers en de omzet te vergroten. Livera heeft aan SABMedia en MCM gevraagd om hier en lokaal mediaplan voor op te stellen die per vestiging gebruikt kan worden. De drie vestigingen worden gebruikt om de media te testen. Bij bewezen succes zal deze mediastrategie ook worden uitgerold voor de andere winkels.
Hoe gaat het plan eruit zien?
De focus voor de verschillende winkels zal liggen op online media middelen, maar we zullen uiteraard ook kijken naar de offline mogelijkheden. Per winkel zal in kaart worden gebracht wat de beste mogelijkheden zijn om de doelgroep van Livera efficient te bereiken. Daarbij willen we met de lokale marketingcommunicatie ook een bijdrage leveren aan de landelijke doelstellingen van het merk. Een van de doelstellingen is om het imago een positieve boost te geven in de komende periode.