logo Cheil Optimate

Op verzoek van Cheil is de samenwerking verlengd tot eind juni. De ontwikkeling van Cheil Optimate is in volle gang. Cheil Optimate helpt klanten met het minimaliseren hun media waste. Er worden miljoenen euro’s besteed in digitale media, maar nog steeds is er sprake van 30% waste. De verkeerde doelgroepen worden bereikt en dus is het media-effect niet optimaal. Door te werken vanuit de nieuwe gedachte van Cheil helpt dit klanten om hun geld op een effectievere manier uit te geven. Cheil werkt al jaren voor Samsung, maar wil ook andere klanten gaan aanspreken. Het nieuwe label draagt hieraan bij en zal ook bij pitches worden gebruikt. Media optimalisatie is steeds belangrijker en veel adverteerders zijn op zoek oplossingen. De marges staan overal onder druk en daar moet verandering in komen.

Wat heeft Cheil Optimate te bieden? Een manier van denken waar klanten blij van worden. Nooit meer teveel geld uitgeven aan media campagnes. Wat zijn de doelstellingen? En welk budget is daarvoor nodig? Allemaal relevante vragen. Er zijn nu twee landen die interesse hebben om aan de slag te gaan met media optimalisatie. Polen en Zweden zijn de eerste markten die worden aangepakt. Deze markten staan onder druk vanwege de hevige concurrentie van Xiaomi en Huawei. Het is voor Samsung belangrijk om slagen te slaan op het gebied van hun media-inzet en op die manier de concurrentie te snel af te zijn.

Comments are closed.