logo De Ondernemer

Op 31 oktober was het MKB Ondernemerscongres in de Brabanthallen in Den Bosch. Een evenement gericht op MKB Nederland en alle ZZP’ers. Inspirerende topsprekers en topondernemers waren aanwezig om ondernemend Nederland te inspireren. Daniel Kok en Thijs van Dijk waren ook aanwezig. Hun podcast Bakkie Media werd live uitgezonden op het MKB Ondernemerscongres op New Business Radio. Ook terug te luisteren als podcast uiteraard.

Wie waren de sprekers?

Een uitermate inspirerende dag met topsprekers en topondernemers. Van Ben Tiggelaar tot Kelly Weekers en Robert Doornbos. Ben Tiggelaar die ons de tip gaf om een waarderingslijstje te maken en een stop pleasing lijstje. Focus als ondernemer vooral op jouw sterke punten. Waar word je blij van en krijg je positieve energie van?

En bjorn kuipers, met zijn verhaal over teamwork en het nemen van cruciale beslissingen nemen. Blind vertrouwen hebben in jouw team. Mooie sprekende voorbeelden liet hij zien vanuit zijn werk als scheidsrechter, waarin hij beslissingen moest nemen in een split second. Meest opmerkelijke was zijn beslissing om de beslissende goal van Polen, dat daardoor niet naar het WK ging, terug te draaien en dat allemaal in een mum van tijd. Indrukwekkend verhaal over leiderschap.

Het indrukwekkende verhaal van Maarten vd Weijden. Dit ging echt over lijden, diepgaan, pijn hebben. En allemaal omdat hij een doel, een purpose had. Dit noem ik pas purpose marketing anno 2019. Gesteund door zijn dochtertjes van 2 en 4 bij de stempelpost sleepte hij zich erdoorheen, allemaal met als doel om de kankerpatienten van NL te helpen. Enorm inspirerend en mooi verhaal over lijden en doorzettingsvermogen.

Een van de weinige vrouwelijke top-ondernemers op het podium was Kelly Weekers. Een jonge bruisende vrouw die met haar coaching ondernemers wil helpen met het efficiënter inrichten van hun tijd. Deel je dag in blokken in en word productiever, dat was haar boodschap op het MKB Ondernemerscongres. Wat mij het meeste opviel was het ad hoc blok. Toine Peeters stelde namelijk de vraag wat je moest doen als dan die ene belangrijke klant belde, daar is dan het ad hoc blok voor.

Henk-Jan Beltman van Tony Chocolonely had ook een mooi verhaal over purpose marketing en impact willen realiseren. Ze komen zelfs met een soort Tony en de chocoladefabriek op korte termijn en dat voegt dus nog meer beleving toe aan de repen van Tony.

MKB Ondernemerscongres
Comments are closed.