DPG Media en MCM gaan per 1 februari 2020 samenwerken. Vanaf dat moment biedt ondersteuning aan MediaLab op het gebied van strategie en concept. Dit zal zijn voor bestaande klanten en voor nieuwe klanten. MediaLab is verantwoordelijk voor alle inhoudelijke briefings waar klanten vragen om een strategie. Of om een uitwerking van een concept met media en middelen. Voor een periode van een aantal maanden zullen er verschillende projecten worden uitgevoerd. Indien de samenwerking naar tevredenheid verloopt wordt de samenwerking verlengd. DPG Media is bekend van mooie merken als AD, Parool, Trouw en De Volkskrant en ook online platformen als Independer, De Ondernemer en Tweakers. En aan het eind van het jaar wordt het portfolio uitgebreid met de merken van Sanoma Media. Dus na deze overname is DPG de grootste uitgever van Nederland!
Wat houden de werkzaamheden bij DPG Media in?
Concreet gaat MCM vooral aan de slag met bestaande en nieuwe mediabriefings. Na de recente overname van Sanoma en Helden is DPG Media flink aan de weg aan het timmeren. Door deze groei kan er geïnvesteerd worden in kennis. Vandaar dat dit een mooie kans is om met deze uitdagende opdracht aan de slag te gaan. Mensen en merken dichterbij elkaar brengen. Zowel de inzichten verzamelen en de strategie uitwerken. In samenwerking met creatieven en conceptuele denkers worden de plannen dan uitgewerkt. En het eindresultaat presenteren we dan aan de klant.