Cheil, het creatieve bureau van Samsung heeft begin juli aan MCM gevraagd om als digitaal strateeg mee te werken aan een nieuw project. Dit project betreft een mediaproject voor de introducties van een aantal nieuwe Samsung producten. Hiervoor gaan we de digitale mediastrategie en mediaplanning uitvoeren. Cheil Nordics is verantwoordelijk voor de campagnes in Zweden, Finland, Denemarken en Noorwegen. En het doel van de samenwerking is om meer marktaandeel te realiseren voor de Samsung producten. Het gaat om de introductie van een aantal nieuwe producten. De nieuwste smartwatch, een nieuwe laptop en tablet die deze zomer op de markt komen.
Wat gaan we als digitaal strateeg doen?
MCM is als digitaal strateeg verantwoordelijk voor het uitwerken van de digitale mediastrategie en mediaplanning. In samenspraak met een team van digitale specialisten worden de plannen uitgewerkt. Niet alleen de strategie en planning maar ook de executie van de campagnes zal in samenspraak met het ‘Nordics’ team worden opgepakt. Na afloop van de campagne moeten de resultaten worden gepresenteerd. Het management van Samsung rekent altijd af op resultaat. We streven dan ook naar een verhoging van de naamsbekendheid en betere sales resultaten.
Indien de samenwerking naar tevredenheid verloopt zal ook voor de rest van het jaar MCM verantwoordelijk zijn voor de digitale mediacampagnes in de regio.