Branded content wordt voor merken steeds belangrijker. Op verzoek van ValueZipper kwam MCM haar mening geven over branded content anno 2019. We gingen in discussie met een aantal vakgenoten over hoe merken met content om moeten gaan. In deze whitepaper komen een aantal onderwerpen naar voren. Samen met o.a. Matthijs Roumen en Lex van Bakel bespreken we de toekomst voor merken en consumenten.
Gefragmenteerd medialandschap
Nooit eerder was het aantal communicatie- en mediakanalen zo groot. De rol van branded content wordt steeds belangrijker. Vroeger was televisie het medium om doelgroepen te bereiken. Tegenwoordig kijkt men veel vaker online via streaming platformen als Netflix, Youtube, Disney+ en Videoland. Als gevolg van de fragmentatie van het medialandschap is de manier waarop mensen informatie consumeren drastisch veranderd. Voor merken is het dan ook steeds moeilijker om te midden van die enorme hoeveelheid aan informatie en boodschappen de aandacht van de consument te trekken en vast te houden. Steeds meer merken kiezen daarom voor een samenwerking met een mediamerk. Dit kan zijn de Telegraaf of het AD, maar er wordt gezocht naar een ideale match. Alles met als doel om de consument te bereiken en te beraken. Marketing Communication & More kan hier ook bij helpen. Wil je meer weten? Stuur ons dan een mailtje om kennis te maken.