Op dinsdag 6 augustus waren we te gast bij BNR Nieuwsradio om te praten over Pinkwashing. De Gay pride, die steeds commerciëler lijkt te worden heeft steeds meer last van merken die gaan voor eigen gewin. Om dit te bespreken waren we uitgenodigd bij BNR Nieuwsradio. De Gay Pride is steeds meer een merken parade aan het worden en het wordt elk jaar erger. Het is steeds minder het feest voor de LHBT-community, maar steeds meer van de merken.
Dat dit een zorgwekkende ontwikkeling is wordt ook bevestigd in andere landen waar Gay Prides plaats vinden. In Amerika is er een anti-beweging tegen deze commercialisering: Reclaim Pride. Vanuit de LHBT-community komen steeds meer geluiden naar voren dat men gek wordt van de aanwezigheid van merken. Aan de andere kant is het ook een goede ontwikkeling, want de aanwezigheid van merken draagt bij aan de acceptatie van homoseksualiteit in de samenleving. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden, interessant is het zeker.
Bij het programma Zaken Doen op BNR gingen we in discussie met Thomas van der Zijl en zijn zakenpartner en mochten we onze visie geven op pinkwashing en de aanwezigheid van merken op de Amsterdamse pride.
Benieuwd naar het hele interview? Luister het hier terug! Selecteer de datum 6 augustus, tijd 13:21 en zet de tijd op 8 minuten. Veel luisterplezier.