Logo BNR

BNR in Bedrijf was eind februari te gast bij online supermarkt Picnic. De redacteur liep stage bij Picnic en werd betrokken bij de bedrijfsprocessen. Ook ging hij in gesprek met Michiel Muller over de toekomst de supermarktketen. Onlangs werd bekend dat Picnic 250 miljoen aan investeringen wist binnen te halen. Naast het ontwikkelen van een hypermodern distributiecentrum wordt dit ook gebruikt voor de uitbreiding naar meer steden. Het is mooi om te zien hoe een oer-Hollands merk als Picnic blijft groeien en de traditionele supermarkten aan het denken zet.

In tijden van het Coronavirus gaat het Picnic voor de wind en stijgen de online bestellingen tot grote hoogten. Het gaat Michiel Muller en zijn compagnons dus voor de wind en ze profiteren optimaal van de ontwikkelingen rondom het virus. Het spreekwoord ‘ De een zijn dood, is de ander zijn brood’ komt hier letterlijk naar voren. De consument gaat steeds meer online bestellen en de komende maanden lijkt dit alleen maar meer te worden. Koren op de molen van Picnic wat flink aan de weg timmert.

Tijdens het programma BNR in Bedrijf wat begin maart werd uitgezonden, mochten wij ook een vraag stellen. Wat is nu eigenlijk het hogere doel van Michiel Muller met Picnic? Luister hier de aflevering terug: Michiel Muller in gesprek met Thijs van Dijk