Bakkie Media mocht op 9 januari 2020 live verslag doen van het koffiedik kijken event in het Tropenmuseum in Amsterdam. Op dit evenement geven prominenten uit de marketing & communicatiewereld hun kijk op het komende mediajaar. Voorspellingen en trends worden gedeeld met als doel om het felbegeerde gouden koffiekopje binnen te halen. Want dat wint de beste voorspeller van 2020.

Wie waren er dit jaar aanwezig?

Tijdens Koffiedik Kijken 2020 waren er weer veel mediakanonnen aanwezig. Wat te denken van Maartje Blijleven (over de kracht van communities). Zij voorspelde dat er meer marketingbudget naar communities gaat in 2020. En Dorkas Koenen van Rabobank (over zijn Transition Twenties en Fusion branding). Hij voorspelt een roerig decennium waar duurzaamheid en het samenkomen van merken centraal staan. De powervrouw van de dag, Atva van Zanten (over de balans tussen mens en technologie). Zij wil graag dat er meer balans komt tussen machines en mensen. En als afsluiter knuffelbeer Jan Lammers (over zijn comfortzone in de Formule 1. Hij voorspelt dat Max Verstappen de Dutch Grand Prix in Zandvoort gaat winnen en in 2020 wereldkampioen wordt. Iedereen werd bijgepraat over de belangrijkste trends en ontwikkelingen in 2020 en er was ook voldoende ruimte om te netwerken met vakgenoten.

Als kers op de taart gaven Daniel Kok en Thijs van Dijk ook hun voorspellingen. Het consolidatiespook waart rond in de media, 2020 wordt het jaar van de verbloeming en neemt DPG Wehkamp.nl of Coolblue over? Ben je al nieuwsgierig geworden?

Luister Bakkie Media over koffiedik kijken hier!