Op verzoek van SABMedia mogen we aan de slag met een local store advies voor het prachtige merk Subway. Na een goed introductiegesprek in april heeft Subway bij ons het verzoek neergelegd. Het gaat om een online media advies voor een aantal vestigingen in Amersfoort. Op dit moment blijft het aantal bezoekers flink achter en moet er concreet iets gebeuren. Subway heeft vanuit het hoofdkantoor een support programma voor vestigingen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. En daar helpen we hen uiteraard graag bij.
Wat wordt het plan?
Er zal een online mediaplan worden uitgewerkt gericht op de doelgroep mannen en vrouwen 18-34 met de focus op mobile advertising. Deze doelgroep is continue onderweg en kan tijdens de zogenaamde “hungry hours” wel een lekkere snack gebruiken. En waar kan dit beter dan bij de lokale Subway. Om zoveel mogelijk de store traffic te kunnen beïnvloeden zal de campagne zich richten op inwoners van Amersfoort in een straal van 5 – 10 km rondom de winkels. De online media inkoop zal geautomatiseerd worden gedaan (programmatic). De campagne zal ook continu worden bijgestuurd op het beste resultaat en hierbij zal de belangrijkste doelstelling het aantal clicks zijn. Mocht de campagne succesvol zijn dan zal deze ook worden uitgerold voor andere winkels die extra support kunnen gebruiken.