Vanaf januari aan de slag bij het telecommerk VodafoneZiggo. We zijn daar verantwoordelijk voor de lokale marketingstrategie en mediaplanning. Bij het merk zijn ze op zoek naar een doorvertaling van de nationale mediastrategie op lokale schaal. Hoe kan het merk ervoor zorgen dat ze lokale impact maken in de gebieden waar ze services aanbieden?

Wat biedt VodafoneZiggo?

Er zijn twee producten die VodafoneZiggo haar klanten te bieden heeft. Fiber-to-the-home en GigaBit. Hoe kunnen de campagnes op een slimme en effectieve manier worden uitgerold. Het doel is om de concurrentie aan te gaan met KPN en T-Mobile en om te groeien in marktaandeel. Vooral op het gebied van glasvezel neemt de concurrentie steeds meer toe. VodafoneZiggo biedt meer dan alleen telecomoplossingen, want het merk wil haar klanten ook laten zien dat ze meer voordeel kunnen behalen met hun TV-aanbod.

Online & offline media

Het merk wil door een goede combinatie van online en offline media haar klanten bereiken. Het gaat hierbij om mediakanalen als print en out of home, maar ook digitale media. De digitale media-aanpak wil inspelen op emoties van de klanten van het merk.

Doel van de lokale media aanpak is om de naamsbekendheid van het merk op lokale schaal te verbeteren. Verder wil het de klanttevredenheid vergroten. En uiteraard wil het merk salesgroei realiseren en minder klanten die opzeggen.

Een mooie uitdaging waar we met veel plezier onze tanden inzetten.

Lokale media-aanpak van VodafoneZiggo
Local media aanpak VZ
Comments are closed.